اولگوریتم پنگوئن چیست؟

اولگوریتم پاندا چیست؟

 



الگوریتم پنگوئن روش یا متود یا راه کاریست که توسط گوگل در اوایل سال 2011 بوجود آمد
.

 

 

 


اولگوریتم پنگوئن و پاندا به چه دردی میخوره؟ یا اولگوریتم پنگوئن برای چیست؟


داستان از آنجایی شروع شد که مدیران سایت ها و وبلاگ اندکی از استراتژی موتور قدرتمند گوگل آگاه شدند و شروع به خرید بک لینک کردند اما پس از مدتی کوتاه موجودی با نمک به نام پنگوئن وارد عرصه وب سایت ها و وبلاگ ها شد و کم کم وبمسترها احساس نگرانی کردند. براستی کار این موجود چه بود؟

خب باید گفت پنگوئن تنها موجدی بود که از بک لینک متنفر بود و بسیار سریع شروع به مبارزه با سایت هایی کرد که بک لینک خریده بودند.

آن گاه بود که نتایج جستجوی گوگل بسیار آرام شد و حق به حق دار رسید.

 

 

توصیه میکنم : در ابتدا چگونه از صفر تا صد یک کسب و کار اینترنتی تاسیس کنیم را یکبار مطالعه کنید.

 

براستی نتایج گوگل را چه وب سایت هایی تشکیل می دادند؟ یا

نتایج جستجوی گوگل را چه سایت هایی تشکیل می دهند؟

 

سوالی خوبی است. اما براستی تا کنون چه کسی به این سوال مهم دست پیدا کرده است؟ هنوز هم که هنوز است کسی نمی تواند جواب قطعی بدهد ، اما بدیهی است که وبمستران باتجربه ، کمی با سیاست های گوگل آشنا هستند.

طبق تجربه من و بسیاری از وب مستران ، گوگل به سایت هایی اهمیت زیادی می دهد که مطالب مفید و جدیدی ارائه  می دهند.

پس همیشه سعی کنیم مطالب مفید ، جدید ، بدون تکرار ، بدون کپی برداری و دسته اول و داغ ارائه دهیم.

 

هدف گوگل از اولگوریتم پاندا و پنگوئن چه بود؟

 

 

جواب ساده است. گوگل به سایت هایی اهمیت زیادی می دهد که:


1- بکلینک های مفیدی داشته باشند

2- رضایت کاربر را جلب کرده و اجازه ندهند کاربر از سایت زده شود

3- تبلیغات بیش از حد نداشته باشند

 

توصیه میکنم : مقاله چرا نباید بک لینک بخریم؟ را مطالعه بفرمایید.



الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در مقالات قبلی در مورد سئو و بهبود رتبه گوگل با هم صحبت کردیم. گفتیم که گوگل برای رتبه دهی به سایت ها از الگو های خاصی  استفاده میکند تا سایت با ارزش بالا و پایین را مشخص کند و در واقع کیفیت محتوای یک سایت را تعیین میکند. در این مقاله میخواهیم درباره بهینه سازی صفحات در موتور جستجو گوگل توسط الگوریتم پنگوئن را برای شما توضیح دهیم. د رگذشته گوگل از الگوریتم پاندا برای رتبه دهی سایت ها استفاده میکرد و تصمیم گوگل برای اسم الگوریتم بعدی پنگوئن! بود. در واقع میتوان گفت الگوریتم پنگوئن یک بازرس است که وظیفه شناسایی سایت هایی که واقعا از لحاظ محتوایی مناسب و با کیفیت است با سایت هایی که از ر.ش های غیر قانونی و غیر طبیعی قصد دور زدن گوگل را دارند تا سایت خودشان را پر بازدید جلوه دهند.اگر بعد از طراحی سایت خودتان میخواهید سئو سایت خود را افزایش دهید حتما این مقاله را با دقت بخوانید تا دچار مشکل نشوید.

صحبت از گوگل شد :

توصیه میکنم : مقاله آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس | google analytics آموزش سیرتا پیاز را مطالعه بفرمایید.


 

 

اولگوریتم پنگوئن گوگل چیست

 

 

 

وظیفه الگوریتم پنگوئن چیست؟

وظیفه این الگوریتم شناسایی سایت های سیاه black hat seo که از روش های غیر قانونی برای جذب مخاطب استفاده میکنند و مواخذه آن ها است. چون این جور سایت ها سعی دارند با روش های نامتعارف گوگل را به اشتباه بیاندازند. به عنوان مثال یکی از روش های معروف در سئو سایت ها این است که تعداد وب سایت های زیادی به سایت مورد نظر لینک کنند که همان بک لینک است. یک مواقعی پیش می اید که سایت های زیادی به یک وب سایت لینک میکنند در حالی که آن سایت محتوایی برای ارائه ندارد. این گونه بک لینک ها جعلی هستند و فقط برای گول زدن گوگل استفاده شده اند.

گوگل برای مبارزه با این کلاه برداری ها دائم الگوریتم خودش را به روز میکند تا بتواند از این موارد جلوگیری کند
چه چیزهایی در افت رتبه گوگل توسط پنگوئن موثر است؟

    استفاده از روش های سمعروف به سئو کلاه سایخ black hat seo
    بهینه سازی های بیش از حد (over optimization)
    عدم رعایت اصول لینک بیلدینگ
    داشتن محتوایی ضعیف و تکراری در سایت
    خرید و فروش لینک و تعداد زیاد و نامتعارف لینک به سایت های نامرتبط
    داشتن لینک های اسپم
    درصد بالای anchor text یکسان

 

 

ویژگی های اصلی الگوریتم پنگوئن چیست؟


 ویژگی های اصلی الگوریتم پنگوئن چیست؟

 

   1- الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم جهانی است

این الگوریتم به صورت هم زمان برای تمامی زبان های دنیا منتشر شده است. که این یعنی تمامی سایت های دنیا توسط این الگوریتم بررسی خواهند شد

  2- الگوریتم پنگوئن دارای تاثر گذاری بی درنگ است

این ویژگی به این معنی است که هر وقت گوگل این سایت و سایت های لینک دهنده آن را ایندکس کند به تمامی معیار های این الگوریتم توجه میکند و آن را رتبه دهی میکند

 3-   رهایی سریع ازجریمه

چون این الگوریتم به صورت بی  درنگ کار میکند حالا اگر یک سایت را جریمه کند میتواند بعد از رفع آن شروع به ایندکس گذاری آن کند

 4-   داری مسائل جزئی در جریمه است

این الگوریتم سایت هایی را که دارای صفات خاصی باشد را به عنوان لینک بی کیفیت معرفی میکند نه کل سایت را. اینجوری بعضی از صفحات سایت که ترافیک وروردی خوبی هم دارند به یک باره افت شدیدی پیدا میکنند.

 

 __________________________________________________________________________


اولگوریتم پاندا چیست؟ (مقدمه)

 

صشاید الگوریتم ها به اندازه کافی شناخته نشده باشند یا مطالب که گذاشته میشود از الگوریتم پاندا فقط ترجمه مقالات یا تجربیات باشه و نکات بکری در این مورد گفته نشده باشد خوب اول میگوییم گوگل پاندا چیست و بعدش به صورتی موردی بررسی میکنیم.بزارید از تاریخچه صرف نظر کنیم.قبل از اینکه وارد مبحث بشویم بذارید با این که این مطلبی که میخوانید در ویرایش اضافه شده است اما حس کردی یه نکته بزرگ باقی مونده اینم اینه با اینکه گوگل سایت بسیار بزرگی است و الگوریتم پاندا بسیار قدرتمند هست هنوز هم سریع کپی کردن از روی سایت های ضعیف و تازه تاسیس خیلی از دوستان متحمل ضرر ها یا کلا نابودی سایتشون میشن من خودم سایت یکی از مشتری ها رو از صفر شروع کردم و به خاطر سایت های فید خوان به مشکلات بزرگی رسیدیم اما با استفاده از تکنیک افزایش اتورتی سایت توانسته اید جایگاه خودمونو پیدا کنیم پس یادتان باشد شما هم برای انکه از دست دوستانی که مطالب را کپی میکنند در امان باشید باید سعی کنید اول فید سایت را تعییر دهید سوم اینکه مطالب را تاخیر در فید بزارید نکته بعدی استفاده از شبکه های اجتماعی برای تثبیت و زود ایندکس شدن مطالب و استفاده از ابزار گوگل وب مستر تولز است البته در سال های اخیر این الگوریتم فوق العاده بوده است و برعکس الگوریتم پنگوئن که اخیرا داره خودی نشون میده و لینک های اسپم و عیر طبیعی بهتر میشناسه این الگوریتم زودتر خودی نشان داد و توانست نتایج خوبی را به نمایش بگذارد.


تعریف الگوریتم پاندا چیست :

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا ان را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای وهوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند البته هر الگوریتم درصد خطای دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است از سئو یک زمانی شاید مطالب که کلمات کلیدی مزرعه وار در ان وجود داشت رتبه خوبی میگرفت اما یادش بخیر.خوب الگوریتم پاندا چه نکات از محتوا را مورد بررسی قرار داد ایا حجم کلمات کلیدی نباید دیگر استفاده شود ایا کپی مطالب بدون منبع جریمه ای ندارد ایا مطالب کوتاه و بی کیفیت رتبه خوبی میاورد مقاله شما میتواند قابل اعتماد باشد مقاله مورد نظر مرتبط با سایت است و تخصصی است چه درصدی از مطالب تکراریست اگر مطالب 20 درصد تکراری باشد بازهم سایت جریمه میشود این مقاله خطایی املایی و نگارشی دارد این مقاله بی طرف است یا فقط برای تبلیغ سایتی خاص است به چه اندازه کیفیت محتوا کنترل شده است کلمات کلیدی بیش از حد باعث ایندکس نشدن مطلب میشود یا اسپمر بودن ضریب ماندگاری یا زمان ماندن در یک مطلب چقدر است میزان بازدید یک مطلب چگونه است ما به موراد مختلف با توضیح اشاره میکنیم:


توصیه میکنم : مقاله این 7 اشتباه را در انتخاب کلمات کلیدی (keywords) نکنید را مطالعه بفرمایید.


1-مفید بودن مطالب سایت:

مهم ترین بخش الگوریتم پاندا کیفیت است شاید جالب باشد بدونید که وقتی شما یک مطلب فوق العاده منتشر میکنید که بازدید کننده فراوانی دارد این باعث میشود گوگل نسبت به مطالب بعدی شما دید خوبی داشته باشد!!! و باعث افزایش تراست رنک”ضریب اعتماد” بیشتر میشود همیشه محتوایی خوب به این نیست که 20000 واژه باشد درست است که هر چه مقاله کامل تر باشد و از واژه های بیشتری استفاده کند بهتر است اما مقاله ای خوب است که بتوانند نظر کاربران را جلب کند شاید شما مطالبی در سایت دارید که مثلا یکی از مطلب 1000 بازدید یکی 10000 بازدید و دیگری 500 بازدید دارد ایا تعداد بازدید بالا فقط به خاطر جستجو بیشتر است یا کیفیت مطلب است شاید یک مطلب خوب باعث دیده شدن سایت شود پس از کیفیت خوب بودن یک مطلب میتوان زمان ماندن در یک کاربر در یک  سایت و تعداد بازدید های ان و پایین بودن مقدار مطالب خسته کننده است(نه به معنی کپی بودن به معنایی گفتن مثلا از لینک سازی به تعداد زیاد)استفاده بیش از حد یک کلمه کلیدی در یک مطلب استفاده از عنوان های نادرست و استفاه از کلمات بی ربط در مطالب و نداشتن هدف و تمرکز موضوعی از عوامل موثر است برای اطلاعات بیشتر به مطلب بهینه سازی محتوا رجوع کنید.


2- کپی محتوا هر چند کم الگوریتم گوگل :

این خیلی مهمه حتما بخونید شاید خیلی از دوستان تفسیر شون از کپی کردن مثلا کپی همه مطلب باش یا به خود بگویند ما اول و اخر یک مطلب را تغییر میدهیم تا از بحث کپی بودن مطالبمون فرار کنید به نظر شما چرا من در ابتدا تاریخچه را نگفتم هم تعداد واژه های مطلبم بیشتر میشد هم کامل تر چون وقتی من تاریخچه گوگل پاندا را جستجو کردم حدود 100 سایت شروع مطلبشون تاریخچه بود!!! این یعنی کپی در این حد ریز است  حال بعضی دوستان با عوض کردن برخی کلمات و عنوان در یک مطلب میخواهد رتبه بگیرند از من بپرسید میگوییم تایپ کنید چون طبیعی میشود اگر میخواهید از مطالب سایت های خارجی و ایرانی استفاده کنید سعی کنید ایده بگیرید یا مطلب را بخوانید و هر چه از ان فهمیدید تایپ کنید با نگرش فکری و کلمات خاص خودتان باور کنید گوگل امروزه خیلی باهوش شده است و به کپی بودن حتی یک جمله حساس است پس دلیل عدم پیشرفت خیلی از دوستان این است که وقت میگذارند مطلب را ویرایش میکنند به ان اضافه هم میکنم اما رتبه نمی اورند این نکته را جدی بگیرید اگر امروز درباره  تاریخچه پاندا 100 سایت مطلب گذاشته اند چرا گوگل باید من را در صفحه اول قرار دهد انها که زودتر از من این حرف زده اند پس مطلب من مفید نیست از دید گوگل خسته که نشدید هنوز راز موفقیت در محتوا را نگفتم ادامه بدید. میتوانید بهینه سازی داخلی سایت را مطالعه کنید.


توصیه میکنم : مقاله نتایج رعایت نکردن کپی رایت را مطالعه بفرمایید.



3- نباید ها تولید محتوا در الگوریتم پاندا:

شاید به طور کلی مواردی باشه که محتوا ما رو به شدت شکست خوره کند از مهم ترین انها میتوان نداشتن هدف باشه وقتی شما قرار سئو مطلب بگذارید دیگه نباید درباره مثلا طبیعت بکر صحبت کنید تمرکز کردن روی موضوع خودتان باعث میشود که هم بازدید کننده ها به مطالب شده بیشتر اعتماد کنند هم مطالب شما را تخصصی بدونن مثلا مد شده الان سایت های بی ربط به سئو خدمات سئو قرار میدهن وقتی شما یک مطلب در سایتتون درباره بهینه سازی ندارید یا رتبه خوبی در بهینه سازی سایت ندارید چگونه میتوانید روی سئو تمرکز کنید یا حتی مطلب بگذارید چه اتفاقی میافتد مطالب شما رتبه نمی اورد و روی مطالب مرتبط و مفید سایت هم تاثیر منفی میگذارد از دیگر روش ها برای این الگوریتم میتوان گفت به روز رسانی مدوام و پشتکار شاید سایتی که تازه تاسیس باشه و همه عوامل بالا را رعایت کند باز هم شکست بخورد و رتبه نیاورد پس شما باید در بهینه سازی سایت صبور باشید دیده شده مطالبی که مفید بوده بعد از مدتی به صفحات اول راه پیدا کرده پس یادتان باشد هدف برای سایت هدف مشخصی انتخاب کنید در تولید محتوا باید هدف داشته باشید زیرا که هم بازدید کننده ها را سردرگم نمیکنید هم محتوا مترکز تولید میکنید.


توصیه میکنم :
مقاله 30 روش کسب درامد از تولید محتوا | استراتژی ناب ما را مطالعه بفرمایید.


4- برند سازی راز موفقیت:

قرار شد راز موفقیت در این الگوریتم بگیم برند سازی امروزه گوگل به سایت های که برند شده اند توجه بیشتری دارد و بهتر رتبه میدهد بزارید بیشتر توضیح بدهیم شما وقتی کلمه ای را جستجو میکنید روی کدام سایت کلیک میکنید سایتی که میشناسید سایتی که برند ان برای شما اشناست یا سایت های که برای اولین بار است انها را میبینید باور کنید که روی سایتهای اشنا کلیک میکنید درست اهمیت برند سازی در این الگوریتم اینجا مشخص میشود که نرخ کلیک شما فوق العاده بیشتر میشود وقتی یک برند یک مطلبی را منتشر میکند حتی اگر ان مطلب از نظر کیفیت هم متوسط باشد باز هم عالی دیده میشود!!! مثل متخصصی میماند که شما تحقیق نمیکنید که چقدر از حرف های ان میتواند علمی و ثابت شده باشد شما باید به موتورهای جستجو بفهمانید که برند ما بهترین است شاید یکی از روش های اینکه بفهمیم چقدر برند سازی ما موفق بوده است این باشد که چقدر اسم خود سایت جستجو شده است!!! مثلا سئو ماوی چقدر جستجو شده است ایا به عنوان کلمه پیشنهادی در نوار جستجو گوگل دیده میشود اید وقتی مینوسید سئو م  گوگل متوجه میشود منظور شما سئو ماوی است البته شاید این تازه یک تکنیک اولیه باشد پس برند سازی به یک لوگو یا یک ویدیو یا تبلیغ در یک سایت معطوف نمیشود شاید بارها یده باشید که یک سایت در تمام جستجو مرتبط به یک موضوع شما حضور دارد !!! شاید خیلی بگویید این سایت قدرتمند است درست است قدرتمند است اما برند سازی را میداند به نظر شما سایتی مثل دیجی کالا بک لینک میخرد یا سئو داخلی را به بهترین شکل رعایت کرده یا در مطالب خود بهینه سازی را رعایت میکند باور کنید نه این سایت روی برند سازی وتکرار اسم سایت خود کار کرده اند به شکلی که شما مجاب شوید وقتی بخواهید مطلبی درباره موبایل را مطالعه کنید جستجو کنید نوت 3 دیجی کالا بله این امر باعث میشود که گوگل متوجه شود این سایت یک سایت برند است جالب اینجاست بدانید در برخی کلمات خود گوگل این سایت را معرفی میکند پس راز موفق در الگوریتم پاندا برند سازی است خوب باید بگوییم برند سازی و سئو دو عامل جدا ناشدنی است زیرا که اگر شما مثلا در مطالب خود رتبه بیاورید اما ناشناس باشید شاید نتوانید جایگاه خود را حفظ کنید که خیلی از سایت ها بوده اند همه موارد را رعایت کرده اند اما برند نساخته اند مثلا دائما دامنه عوض کرده اند یا یک ایده درست از برندینگ نداشته اند و شکست خورده اند.

در انتهای مقاله توصیه میکنم : مقاله برترین و بهترین تکنیک های سئوی سایت در سال 2018 | 97 را مطالعه بفرمایید.



5-حرف پایانی در گوگل پاندا :

ما همیشه در مطالب خود یک شاخص قرار میدهیم امروز هم برند سازی را شاخص میدانیم و حتی میتوان گفت ان بخش از سئو که مربوط به نگه داشتن و برگرداندن بازدید کننده و کلیک کردن در جستجو ها به برند سازی مربوط میشود نا گفته نماند برند سازی به معنی استفاده از روش های خیلی سخت یا ایده های هزینه اور نیست شاید جالب باشه بدونید گوگل در سادگی برند شد شما گوگل را با یاهو مقایسه کنید در صفحه اول فرق گوگل با یاهو در این است بیشترین مطالب جستجو شده جستجوگر مهم است یا جستجوی کاربر پس همیشه برند سازی به هزینه بالا یا ایده فوق العاده نیاز ندارد شاید یک مطلب حرفه ای هم شما را برند کند!!! در اینجا میتوان مثال زد اما شاید تبلیغ دوستان شود امیدوارم کمی و کاستی های این مطلب را ببینید و در نظرات به ما کمک کنید موفق باشید.

 

 

 

اتمام مقاله /

منبع : Bia2Mah.ir


موفق و پرسود باشید.