4 استراتژی بازاریابی (Marketing) برای استارتاپ

 

 

 

 اولین استراتژی : بازاریابی وابسته (فروش رابطه ای)

بازاریابی وابسته نوعی از بازاریابی است که در آن شما از یک شخص ثالث برای ترویج خدمات و یا فروش محصولات خود کمک می‌گیرید. به این شکل که در ازای آن درصدی از فروش را به وی می‌دهید. این تاکتیک با توجه به گسترش اینترنت، کارآمد و تاثیر بسزایی در فروش و گسترش آرام بازارتان دارد.


به هر نوع کسب و کاری پیشنهاد می شود که از این نوع بازاریابی استفاده کند. با توجه به اینکه از طریق این حرکت می تواند به صورت مستقیم تا مصرف نهایی در ارتباط بود و مراحل و روندها را پیگیری و ارزشیابی نمود.

ارتباطاتی که بین شما و افراد فروشنده‌تان جریان دارد باعث می شود شبکه ای بزرگ از رابطه ها و افراد ایجاد شود و از این طریق شما به راحتی می توانید هر نوع خدمت، محصول و یا حتئ خبر جدیدی پخش کنید و یا از آنها برای استفاده از محصولات جدیدتان دعوت کنید.

علاوه بر این موارد، شما با ایجاد یک نظام پاداش خوب برای فروشنده هایتان می توانید آنها را برای ایجاد ارتباطات بهتر و در نتیجه فروش بیشتر ترغیب و دلگرم کنید.


توصیه میکنم مقاله : دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟ را یکبار بخوانید.



ارسال ایمیل به افراد تاثیر گذار می تواند قدم خوبی در اجرای این روش باشد.

لیستی از افراد و متخصصان فعال در حوزه‌ی کاریتان تهیه کنید
از آنها بخواهید که محصول و یا خدمت شما را به رایگان استفاده کنند.
و سودی که آنها از معرفی به افراد بدست می‌آورند را برایشان توضیح دهید.

 

دومین استراتژی : Content Marketing یا بازاریابی محتوا

بر اساس آمار مرکز بازاریابی محتوایی، نزدیک به ۹۰ درصد برندها از بازاریابی محتوایی در جهت رشد کسب‌وکارشان استفاده می کنند. این مورد یکی از بهترین روشهای اجرایی در استراتژی بازاریابی برای کسب و کارها است. خصوصا استارتاپها. به این دلیل که با منابع محدود نیز می تواند تاثیرگذار و عامل رشد کسب و کار باشد.



توصیه میکنم مقاله : کسب درامد از تولید محتوا با 30 روش مختلف رو هم از دست ندید و یکبار مطالعه کنید و واقعا ارزشمند هست.




با اینکه امروزه بازاریابی محتوایی بسیار محبوب است اما همه و هر با هر تاکتیکی نمی‌توانند موفق شوند. عدم مستندسازی و مکتوب کردن برنامه‌ی محتوایی یکی از دلایل اصلی این ناکامی است، به این دلیل که بین اقدامات شما و کاری که باید انجام می دادید تناسب و برنامه ای نیست و در هر بازه های زمانی خاص نمی توانید درک درستی از پیشرفت و شیوه ی صحیح انجام اقدامات داشته باشید. بنابرین به نحوی، حرکت در تاریکی است.


با تهیه یک تقویم تولید محتوایی انعطاف‌پذیر به راحتی می توانید فرایندهای بازاریابی محتوایی تان را سروسامان ببخشید.
مشکلات و تهدیدهای احتمالی را شناسایی کنید و به صورت دوره‌ای‌ای آنها و برنامه‌ی محتوایی تان را بررسی کنید.
میزان پیشرفت استراتژی تان را اندازه‌گیری کنید.
پیگیری کنید که با انجام چه کارهایی می توانید کیفیت مطالب را بهبود ببخشید به نحوی که باعث جذب مخاطبان بیشتری شود.


سومین استراتژی :
ارتباطات و روابط عمومی خود را بهبود بخشید


هر ماه بیش از ۵۴۰ هزار کسب و کار جدید ایجاد می شوند. این بدین معناست که شما همیشه در خطر تصاحب مشتریان و بازارهدف تان توسط رقبای جدید هستید.


این راز را بخاطر بسپارید که اگر خواهان ایجاد یک روابط عمومی مطلوب و تکرار شونده با مشتریانتان هستید به دنبال ایجاد ارتباطاتی باکیفیت با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان حوزه کاریتان باشید.

البته بخاط داشته باشید که همیشه نمی توانید نظر و توجه آنها را به حد مطلوب جذب کنید. برای این کار در قدم اول کافیست که معرفی و ارائه‌ای متفاوت، درست و منبطق بر شرایط نویسنده و بلاگر را تهیه به او ارائه کنید. با این حال باید تحقیق درستی از جوانب کاری خودتان و نویسنده‌ها و بلاگرهای مورد نظرتان انجام دهید. سپس ارائه تان (متن خبری تان) را تیزبینانه و جذاب به او ارائه کنید. این کار را می توانید از طریق تماسهای کوتاه و پیوسته به پیش ببرید.

ابزارها و منابعی را شناسایی کنید که از طریق آنها بتوانید روزنامه نگاران و نویسنده گان مشتاق به مصاحبه و تاثیر گذار فعال در حوزه‌ی کاریتان را پیدا کنید و با آنها ارتباط بگیرید.



چهارمین استراتژی : از پلتفروم های معروف و مفید استفاده کنید

به عنوان یک استارتاپ و کسب و کار نوپا و با توجه به محدویت منابعی اعم از انسانی، زمانی، مالی و … نمی توانید هر فرایند و کاری را خودتان از صفر انجام دهید به همین دلیل به راحتی و با صرف هزینه های اندک و گاها رایگان می توانید از سرویس هایی به عنوان همکار استفاده کنید. مثلا برای ارسال ایمیل از سرویس های مانند Mailerlite و Mailchimp و ایجاد سری خاصی از فرم ها از Wpforms  و خیلی از نیازهای دیگر از سرویسهای عالی گوگل برای بازاریابی و کسب و کارتان استفاده کنید
.


بسیاری از این سرویس ها از جنبه های متفاوتی حساب پس داده‌اند و نه تنها از نظر محدودیت های منابعی بلکه استفاده از آنها اعتبار و ارزشهای متعددی برای کسب و کار ایجاد می‌کند.

پس برای این کار باید سرویس های متناسب و منعطف با نیازتان را شناسایی کنید و طبق برنامه هایتان آنها را به کار بگیرید.

 

 

 

 

توصیه های آخر و اتمام آموزش

دوستان به دفعات این موضوع را واضح ساخته ایم که محتوا در هر کسب و کاری حرف اول را میزند ، اگر موضوع تکراری و کپی شده ارسال کنید مطمئن باشید به نتیجه نمی رسید ، اگر برسید هم بصورت کاملا موقتی خواهد بود نه دائمی !

قبلتر هم گفتیم که : چرا نباید کپی برداری کرد ! حتما توصیه میکنم این مقاله رو هم یکبار مطالعه کنید.

توصیه همیشگی ما این است که ممکن نیست شما پستی را ارسال کرده باشید و آن پست و مقاله هیچ بازدیدکننده ای نداشته باشد چنین چیزی غیر ممکن است هر پستی بازدید کننده‌ای دارد کافی است کمی مفید باشد همین. پس باز هم می گوییم ناامید نشوید و شروع کنید شروع یک وب سایت و درآمدزایی آنلاین و ماهیانه را در بر دارد.
امیدوارم این آموزش مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد.




 

 

 

اتمام مقاله /

منبع : Bia2Mah.ir
آموزش کسب و کار های آنلاین