با جلب اعتماد مشتری فروشی رویایی داشته باشید

 

 

 

 سلام دوستان بابت دیرکرد آپدیت سایت از تمامی کاربران خوبم عذر خواهی میکنم.

خب در این مقاله میخوام با شما راجع به فروش مفق صحبت کنم. اینکه چجوری با یک استراتژی و راهکار فروش خود را چند برابر کنید.

در این رابطه قبلا مقاله چگونه از فروش دانش خود میلیونر شویم رو ارسال کرده بودیم که توصیه حتما وقت کردید مطالعه کنید.

 

نیاز مشتری را بشناسید، با محصول یا خدماتی آن نیاز را به سرعت و به گونه‌ای حرفه‌ای برآورده سازید و این کار را بلافاصله به دیگران نیز یاد بدهید. خلاقیت و خلاقیت را از یاد نبرید و برای هر کاری که می‌کنید دلیلی محکم و مشتری‌پسند داشته باشید.

 

 مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند “قانع کردن”، “ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست.

 مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند "قانع کردن”، "ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم:




توصیه میکنم مقاله کسب درامد از وبلاگ در 10 قدم ساده رو هم یک بار مطالعه کنید.

 




" بیست نکته (20) راجع جلب اعتماد مشتری و فروش رویایی ! " 

 

 

 

20 قدم اساسی در جلب اعتماد مشتری


یکی از پیچیده ترین کار ها در دنیای کسب و کار اینترنتی
ایجاد اطمینان در مشتریان احتمالی و جلب اعتماد آنان هست.

اکثر مشتری ها ابتدا اعتماد می کند، بعد براي اولین بار وارد معامله می شود و خریدي انجام می دهد و منتظر می ماند تا شما حسن نیت تان را به او ثابت کنید. اگر خواهان ایجاد اعتماد و اعتبار برای مشتریان تان هستید و می خواهید آنها را حفظ کنید، چند قدمدر این راه کمک کننده شماست.


1- اولین قدم : راه حل های غیر مفید پیشنهاد نکنید

گاهی اوقات شما راه حل های درست را در مکان های درست انجام نمی دهید. به جای اینکه به مشتری چیزی پیشنهاد کنید که می دانید با آن ارزشی برایش ایجاد نمی شود و مشتری به دنبالش نیست، سعی کنید همیشه با او صادق باشید.


2- دومین قدم : نتیجه و مزایای محصول خود را از قبل برای مشتری پیش بینی نکنید !

مشتریان به دنبال محصولی نیستند که تا حدودی نیاز آنها را بر آورده سازد. به آنها یک روش جامع و بدون تزویر برای بازاریابی محصولات خود ارائه کنید و بگذارید خودشان تصمیم بگیرند که راه حل پیشنهادی شما گره از مشکل شان باز می کند یا خیر.

 
3- سومین قدم : قول الکی و غیر واقعی ندهید

بعضی متخصصان فروش بر این باورند که نه گفتن به مشتری درباره درخواست شان دشوار است. به مشتری یک روش معین با ویژگی های معین پیشنهاد دهید که قادر به انتقال ارزش های آن به مشتری در یک محدوده معین باشید. اگر قادر به این کار نباشید، وعده دادن و عمل نکردن به قول تان نزد مشتری پلی برای تخریب برند شماست.


4- چهارمین قدم : همیشه هم پیشنهاد یک هدیه سازنده نیست !

همیشه روی اصول اخلاقی marketing خود را انجام دهید و از طریق های درست آن را به مخاطبان عرضه کنید. مرز و خطوط اخلاقی خود را مشخص کنید، چرا که مشتریان به این موارد آگاهند و قصور در اخلاقیات سبب کمرنگ شدن حس اعتماد مشتریان به شما می شود.


5- پنجمین قدم : استراتژی های خود را شفاف کنید (صادقانه)

عدم شفافیت حتی منجر به سمی شدن روابط میان کارمندان می شود. اگر این عدم شفافیت ها آشکار شود، تاثیر بسیار بدی برای وجهه شرکت یا سایت تان دارد.


6- ششمین قدم : بجای توجیه مشکل ، حل مشکل را پیش بگیرید

شما به عنوان مدیر مارکتینگ ، مسئول اجرای فرآیندهای شرکت تان هستید. پس سعی کنید اشتباهات خود را قبول کرده و سعی در اصلاح آنها داشته باشید.


توصیه میکنم پست دیجیتال مارکتینگ چیست را یکبار مطالعه کنید.


7- هفتمین قدم : همیشه میتوانید جبران کنید (ناامید نباشید)

کافی است تلاش کنید. بهتر است از این به بعد برای هر چیزی که به مشتری می گویید یک دلیل قانع کننده داشته باشید به طوری که مطمئن هستید او حرف شما را باور می کند. شما پیش از اینکه بخواهید این استراتژی را در پیش بگیرید، لازم است خیلی خوب درباره آن بیندیشید و آن را از زوایای مختلف بسنجید و امتحان کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید: «آیا خودم این حرف را باور می کنم؟» ببینید که به سادگی خودتان می توانید قضاوت کنید که آیا من خودم این حرف را باور می کنم؟ با این شیوه مطمئن باشید که اگر خودتان، حرف خودتان را باور کنید از هر لحاظ، مشتری شما نیز حرف شما را باور می کند و به این ترتیب شما یکی از راه های جلب اعتماد مشتری را آموخته اید.


8- هشتمین قدم : رقابتی سالم داشته باشید

بعضی بازاریابان فکر می کنند که بازاریابی بهتر یعنی دور زدن رقیبان برای جلو افتادن از آنها. از همه ظرفیت ها و توانایی تان و امکاناتی که مجموعه کاری به شما می دهد، در این رقابت استفاده کنید. در بهره گیری از رقابت، ویژگی ها و استعدادهای تان را بشناسید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید برنده باشید.



9- نهمین قدم : محیط داخلی را هم با اطمینان و اعتماد مدیریت کنید

اگر شما بعنوان یک مارکتر یا بازاریاب صحیح عمل کنید و اعتماد دیگر همکارانتان را جلب کنید مطمئن باشید این حس به بیرون هم انتقال خواهد یافت و فروشی رویایی خواهید داشت.


10- دهمین قدم : قولی که میدهید به آن عمل کنید

توجه داشته باشیدکه وقتی حرفی می زنید پای حرف تان بمانید، هنگامی که مزیتی را به مشتری وعده می دهید آن را اجرایی کنید تا اسباب بی اعتمادی مشتری را فراهم نکنید. ماندن روی قول تان یکی از مهارت هایی است که به وسیله آن می توانید به مزیت رقابتی رسیده و سرتان را جلوی رقیبان بالا بگیرید.


 

راستی این پست جذاب ما رو هم وقت کردید بخونید : چگونه از صفر تا صد یک کسب و کار اینترنتی تاسیس کنم؟!



11- یازدهمین قدم : خود واقعی تان باشید

هر فردی در دنیا از تجارب ناخوشایندی در ارتباط با فروشندگان برخوردار است و بسیاری از افراد زمانی که در یک موقعیت خرید و فروش قرار می‌گیرند ، به دلیل ترس از فریب‌خوردن، از این موقعیت فرار می‌کنند. بنابراین، به جای رفتار کردن و عمل کردن مانند یک فروشنده، سعی کنید مانند زمانی که یکی از همکاران خود را ملاقات می‌کنید، رفتار کنید.


12- دوازدهمین قدم : روابط خود را ارزشمند کنید

اگر می‌خواهید تا افرادی که در اطراف شما هستند برای ارتباطی که با شما دارند ارزش قائل شوند، باید باور داشته باشید که ایجاد روابط از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین باید بر پایه‌ی این اعتقاد عمل کنید که شما صادقانه از ویژگی‌های ارزشمندی برخوردارید که تمایل دارید آن را در اختیار رابطه‌ی خود قرار دهید.


13- سیزدهمین قدم : راجع به رقبای خود کنجکاو باشید

معمولا افراد به کسانی توجه می‌کنند، که به آنها علاقه نشان دهند. داشتن حس کنجکاوی نسبت به افراد به عنوان یکی از عوامل حیاتی در ایجاد رابطه محسوب می‌شود. ایجاد کشش دائمی در دیگران نسبت به خود، فرصت یاد گرفتن چیزهای جدید و ایجاد روابط جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 

14- چهاردهمین قدم : استقلال نظر داشته و ثابت قدم باشید

توانایی یک مشتری برای اعتماد به شما بستگی به این مسئله دارد که شما بتوانید به مشتری خود نشان دهید که رفتار شما در طول زمان، پایدار و ماندگار باقی می‌ماند. زمانی که یک مشتری بتواند به پیش‌بینی رفتار شما بپردازد، احتمال بیشتری دارد که به شما اعتماد کند.


15- پانزدهمین قدم : واقعیت گرا باشید

اعتماد زمانی به وجود می‌آید که شما به روشی فروش خود را انجام دهید که به مشتری کمک کرده باشید. بنابراین درخواست کمک کردن را مطرح کنید تا بتوانید به کشف مواردی بپردازید که می‌توانید در آن زمینه‌ها در کنار یکدیگر کار کنید.


16- شانزدهمین قدم : ذهن خود را باز کنید

اگر شما مطلقا مشتری خود را متقاعد کنید که به محصول شما احتیاج دارد، در این صورت او احساس می‌کند که شما از ذهنی بسته برخوردارید. در عوض، اگر مشتری به این نکته اشاره کرد که در جای دیگر از خدمات بهتری برخوردار می‌شود، با ذهنی باز با موضوع برخورد کنید. در مقابل، مشتری احساس می‌کند که شما واقعا، بهترین را برای او می‌خواهید.
 

17- هفدهمین قدم : مکالمه واقعی با مشتریان داشته باشید

هر ملاقاتی باید از گفتگو و مکالمه حقیقی برخوردار باشد، و این مکالمه نباید تنها به چرب زبانی جهت فروش محصولات اختصاص داده شود. حداقل بخشی از ملاقات خود با مشتریان را به گوش دادن به او اختصاص دهید. و مطمئن شوید که به ایجاد یک مکالمه‌ی مفصل می‌پردازید و در مورد مسائل کاری و تجاری مهم صحبت می‌کنید.


18- هجدهمین قدم : آماتور نباشید ، حرفه ای عمل کنید

مشتریان تمایل دارند به افرادی اعتماد کنند که در مورد آن‌چه که انجام می‌دهند جدی هستند، و تمایل دارند تا زمانی را به منظور دست یافتن به درک عمیق از حرفه‌ی خود اختصاص دهند. هر روز، زمان بیشتری را به منظور یادگیری بیشتر در مورد مشتریان خود، چالش‌ها و صنعت مدنظر آنها اختصاص دهید.


19- نوزدهمین قدم : لطفا صادق باشید

موضع خود را حفظ کنید، حتی اگر برای مشتری شما یا تجارت شما محبوب نباشد. لازم نیست متخاصمانه رفتار کنید، اما از این توانایی برخوردار باشید تا بر اساس آن‌چه که می‌دانید درست است تصمیم بگیرید. و نکته‌ی مهم دیگر این که: هیچ‌وقت برای آن چه که نمی‌توانید انجام دهید، قول ندهید.

نیازی به گفتن نیست که جلب اعتماد، تنها بخشی از این معادله است. شما باید محصولی داشته باشید که مشتریان آن را بخواهند و به آن نیاز داشته باشند. شما باید توانایی این را داشته باشید که به مشتریان خود نشان دهید، برای آن‌ها ارزش قائل هستید و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنید.

 

 

20- بیستمین قدم : هدفتان خدمت به مرد باشد (پول خودش میاد)

 

مطمئن باشید اگر در ابتدا صدرصد افکار شما به درامدزایی و کسب پول باشد ، یک ریال هم کسب نخواهید کرد ، پس در محصولی که می سازید هدفتان اول مفید بودن و کارا بودن آن باشد ، بطوری که مشتری بعد از استفاده ان احساس رضایت داشته باشد نه اینکه کلا از خرید اینترنتی و محصول اموزشی اینترنتی دلسرد شود.

خلاصه رضایت مشتریتی موجبات درامدزایی های بیشتر رو هم فراهم میکند. و میتوانید در اینده بیشتر هم کسب کنید.

 

 

توصیه میکنم این مقاله ها رو هم از دست ندید :

 

این 7 عادت باعث میلیونر شدن شما در کسب و کار اینترنتی میشود

خلاقیت های عجیب و میلیونر شدن از آن



 صحبت های پایانی و اتمام مقاله

 

 منظور ما از جلب اعتماد مشتری برای فروش بیشتر ، فریب دادن آنان نیست بلکه بهبود عملکرد شما مد نظر هست که میتوانید درامدزایی خود را افزایش داده و حتی چند برابر کنید.

و در عین حال رضایت مشتری مد نظر هست ؛ شما بدون رضایت مشتری صفر هم نمیفروشید.

پس همانظور که در فوق هم ذکر شده ، اگر از همان ابتدا به فکر پول و درامدزایی باشید شاید یک ریال هم نفروشید. اما اگر به فکر تولید یک محصول عالی برای کاربرانتان باشید مطمئن باشید که فروش رویایی در انتظار شماست.

در نهایت، اگر موفق به جلب اعتماد مشتری خود نشوید، آن‌ها از فرد دیگری خرید می‌کنند که به او اعتماد داشته باشند حتی اگر پیشنهاد ارائه داده شده به آن‌ها، به اندازه‌ی کافی خوب نباشد.



 
اتمام مقاله /

منبع : Bia2Mah.ir


موفق و پرسود باشید.